• kontakt
  • ako ušetriť ?
  • Cenníky
  • Aktuality
    Nebaví Vás už byť stále unavený?
    Vyrovnajte si hladinu svojich hormónov a bude vám lepšie!


    15.11. - 14.2. OBDOBIE VODY
    Aktívne orgány: obličky, močový mechúr Príznaky oslabenia: časté zápaly močového mechúra, ktorý sa snaží preberať funkciu obličiek, nedoslýchavosť, rednutie kostí, strach, obavy


    vytlač stránku pošli stránku pridaj k obľúbeným

        
    Cieľom každého z nás by malo byť pomocou stravy dodať do tela čo najviac živín, pokiaľ je to možné s čo najmenším počtom kalórií. Vyzerá to jednoducho, ale ako to dosiahnuť v praxi? Snažte sa každý týždeň uplatniť jeden bod naviac a uvidíte, aké zmeny vám to prinesie do budúcnosti.
      
    1. Vyberajte potraviny, ktoré sú bohaté na antioxidanty.  Patria medzi ne napr. čučoriedky, brusnice, jahody, maliny, hrozno, slivky, jablká, paradajky, citrusové ovocie, kiwi, broskyne, hrozienka, brokolica, kel, listová zelenina, ružičkový kel, špenát, červená repa, avokádo, kapusta, cesnak, cibuľa, žerucha i mrkva. Z čerstvých byliniek zaraďte do jedálneho lístku  rozmarín, šalviu, tymián, oregano, kôpor, alebo mätu. Výborným antioxidantom je zelený čaj a tiež džúsy z hrozna.
      
    2. Nikdy nevynechávajte raňajky - ku správnemu štartu do nového dňa potrebujete plnú zásobu energie pre mozog a telo.
      
    3. Obmedzte konzumáciu spracovaných a rafinovaných potravín, obmedzte biele pečivo - volte radšej celozrnné.
      
    4. Pite behom dňa dostatok tekutín (preklik na pitný režim),  pomocou ktorých budú bunky v tele po celý deň dostatočne hydratované.
      
    5. Vyhýbajte sa sýteným a sladeným malinovkám.
      
    6. Veľké porcie jedla spôsobujú únavu, radšej behom celého dňa konzumujte menšie porcie, zažívacie ústrojenstvo a pečeň majú v prípade plnosti množstvo práce so spracovaním potravy.
     
    7. Minimálne zdvojnásobte prísun zeleniny najlepšie na 10 porcií denne, vyzerá to možno neuveriteľne, ale verte, že také množstvo zeleniny sa dá zvládnuť - polovicu jedzte vo forme surového šalátu a zvyšok ľahko uvarte v pare alebo poduste.
      
    8. Najlepšie urobíte, keď si z potravín vyberiete biopotraviny - vyhnete sa tak škodlivým poľnohospodárskym chemikáliám.
     
    9. Tuky sú pre zdravie organizmu nevyhnutné, avšak vynechávajte saturované tuky a hydrogenované formy a nahraďte ich mastnými kyselinami Omega 3, 6 a 9, čo sú rybie tuky, orechy, olivový olej.
     
    10. Proteín obnovuje a tvorí telesné bunky - voľte chudé biele mäso, zverinu, ryby a obmedzte červené tmavé mäso.
      
    11. Zaraďte do svojej stravy viac sójových výrobkov - sója je jedna z potravín s najnižším glykemickým indexom.
      
    12. Skúste nahradiť kuchynskú soľ za organickú na minerály bohatú morskú soľ a ešte lepšie je nahradiť soľ bylinkami.
    <a href="http://www.superlink.cz/odkazy/Zdravi-Sport" title="Zdraví a sport"><img src="http://www.superlink.cz/images/minibar.gif" alt="Zdravý životní styl" width="80" height="15" /></a>

    Súvisiace témy:  Ako schudnúť    Test alfa/omega    Test jin/jang

  • znečistenie
  • ochrana
  • ako pomôcť ?
  • Akcie
    Tip na vianočný darček
    11.11.2017
    Zelené potraviny - základ potravinového reťazca


    Zásaditý vianočný balíček
    22.11.2017
    Darujte vaším blízkym zdravie!


    |   VODA   |   VÝŽIVA   |   POHYB   |   VZDUCH   |   SLNKO   |
    Ochrana osobných údajov   Zdravý životní styl