• kontakt
  • ako ušetriť ?
  • Cenníky
  • Aktuality
    Bojíte sa cestovania s deťmi do ďalekých krajín?
    Je vaším snom cestovanie? Ale nechce sa vám do toho, lebo deti? Alebo ste cestovali v mladosti a ako sa narodili deti, zakázali ste si to? Myslíte si, že je to náročné?


    15.5 – 14.7. OBDOBIE OHŇA
    Aktívne orgány: srdce, tenké črevo a trojitý ohrievač. Toto obdobie je veľmi dôležité, čo sa týka prevencie.


    vytlač stránku pošli stránku pridaj k obľúbeným

        
    Cieľom každého z nás by malo byť pomocou stravy dodať do tela čo najviac živín, pokiaľ je to možné s čo najmenším počtom kalórií. Vyzerá to jednoducho, ale ako to dosiahnuť v praxi? Snažte sa každý týždeň uplatniť jeden bod naviac a uvidíte, aké zmeny vám to prinesie do budúcnosti.
      
    1. Vyberajte potraviny, ktoré sú bohaté na antioxidanty.  Patria medzi ne napr. čučoriedky, brusnice, jahody, maliny, hrozno, slivky, jablká, paradajky, citrusové ovocie, kiwi, broskyne, hrozienka, brokolica, kel, listová zelenina, ružičkový kel, špenát, červená repa, avokádo, kapusta, cesnak, cibuľa, žerucha i mrkva. Z čerstvých byliniek zaraďte do jedálneho lístku  rozmarín, šalviu, tymián, oregano, kôpor, alebo mätu. Výborným antioxidantom je zelený čaj a tiež džúsy z hrozna.
      
    2. Nikdy nevynechávajte raňajky - ku správnemu štartu do nového dňa potrebujete plnú zásobu energie pre mozog a telo.
      
    3. Obmedzte konzumáciu spracovaných a rafinovaných potravín, obmedzte biele pečivo - volte radšej celozrnné.
      
    4. Pite behom dňa dostatok tekutín (preklik na pitný režim),  pomocou ktorých budú bunky v tele po celý deň dostatočne hydratované.
      
    5. Vyhýbajte sa sýteným a sladeným malinovkám.
      
    6. Veľké porcie jedla spôsobujú únavu, radšej behom celého dňa konzumujte menšie porcie, zažívacie ústrojenstvo a pečeň majú v prípade plnosti množstvo práce so spracovaním potravy.
     
    7. Minimálne zdvojnásobte prísun zeleniny najlepšie na 10 porcií denne, vyzerá to možno neuveriteľne, ale verte, že také množstvo zeleniny sa dá zvládnuť - polovicu jedzte vo forme surového šalátu a zvyšok ľahko uvarte v pare alebo poduste.
      
    8. Najlepšie urobíte, keď si z potravín vyberiete biopotraviny - vyhnete sa tak škodlivým poľnohospodárskym chemikáliám.
     
    9. Tuky sú pre zdravie organizmu nevyhnutné, avšak vynechávajte saturované tuky a hydrogenované formy a nahraďte ich mastnými kyselinami Omega 3, 6 a 9, čo sú rybie tuky, orechy, olivový olej.
     
    10. Proteín obnovuje a tvorí telesné bunky - voľte chudé biele mäso, zverinu, ryby a obmedzte červené tmavé mäso.
      
    11. Zaraďte do svojej stravy viac sójových výrobkov - sója je jedna z potravín s najnižším glykemickým indexom.
      
    12. Skúste nahradiť kuchynskú soľ za organickú na minerály bohatú morskú soľ a ešte lepšie je nahradiť soľ bylinkami.
    <a href="http://www.superlink.cz/odkazy/Zdravi-Sport" title="Zdraví a sport"><img src="http://www.superlink.cz/images/minibar.gif" alt="Zdravý životní styl" width="80" height="15" /></a>

    Súvisiace témy:  Ako schudnúť    Test alfa/omega    Test jin/jang

  • znečistenie
  • ochrana
  • ako pomôcť ?
  • Akcie
    Psychosyntéza
    13.05.2017
    Príďte si vypočuť hlas svojej duše, takúto príležitosť si nenechajte ujsť


    |   VODA   |   VÝŽIVA   |   POHYB   |   VZDUCH   |   SLNKO   |
    Ochrana osobných údajov   Zdravý životní styl