• kontakt
  • ako ušetriť ?
  • Cenníky
  • Aktuality
    15.11. - 14.2. OBDOBIE VODY
    Aktívne orgány: obličky, močový mechúr Príznaky oslabenia: časté zápaly močového mechúra, ktorý sa snaží preberať funkciu obličiek, nedoslýchavosť, rednutie kostí, strach, obavy


    Tip na posilnenie imunity
    Poznáte túto aminokyselinu? Jej obsah v krvi ovyplyvňuje pružnosť našich ciev a imunitu.


    Základné pravidlá cvičenia

    vytlač stránku pošli stránku pridaj k obľúbeným

    Rozhodli ste se konečne urobiť niečo pre svoje zdravie či lepšiu postavu a začali ste trápiť telo cvičením? Ešte pred tým, než si uženiete prvú svalovú horúčku, nepozornosťou sa privediete k zraneniam alebo nedostatkom tekuíin na športovisku skolabujete, prečítajte si nasledujúce riadky – existujú základné pravidlá či doporučenia, ktorým by ste sa určite nemali vyhýbať:

    1. Pravidlom číslo 1 je pravidelnosť – pokiaľ si „dáte do tela“ len občas, väčšinou tak napáchate viac škody než osohu. Aj napriek tomu, že záleží na druhu pohybovej aktivity, pre ktorú sa rozhodnete, pravidelnosťou sa rozumie aspoň trikrát do týždňa, to je skutočné minimum, ktoré môžete zvoliť. Pokiaľ sa nebudete v niektorý deň cítiť zdravotne v poriadku, radšej nešportujte. Existuje totiž zákon schválnosti, ktorý sa u športovcov pripomenie nejakým zranením alebo zdravotným problémom práve v takých dňoch.
    2. S pravidelnosťou súvisí cieľ, ktorý si pre cvičenie stanovíte – môže to byť zlepšenie kondície, úbytok podkožného tuku, nabratie svalovej hmoty, vytvarovanie postavy alebo len lepšia psychická pohoda. Je to jedno. Ale cvičenie bez cieľa nemá prakticky žiaden význam. Vypracujte si plán jednotlivých krokov, ktorými sa budete k svojmu cieľu približovať. Pokojne si píšte tréningový denník. Nezáleží na tom, že nesúťažíte na pretekoch.
    3. Nikdy necvičte bez poriadneho rozcvičenia a pretiahnutia – strečing je neoddeliteľnou súčasťou každého tréningu!
    4. Jednou z nejdôležitějších vecí pri športe je pitný režim – veľa ľudí na svoju škodu zabúda v priebehu akejkoľvek fyzickej námahy piť. Pri pohybe sa potíte a dochádza k postupnej dehydratácii – už 1% nedostatek vody v tele spôsobuje pocity smädu. Pri nedostatku tekutín dochádza rýchlejšie k únave. Najvhodnejšou je čistá voda, konzumáciu iontových nápojov prenechajte profesionálom.
    5. Pri cvičení okrem pitného režimu nezabúdajte ani na správne a pravidelné dýchanie – na prvý pohľad banálna vec, svaly však potrebujú kyslík. Nesnažte se nikdy zadržovat dych, môžete si ublížiť.
    6. Noste oblečenie z materiálu, ktorý dobre odvádza pot z tela. Vyhýbajte se príliš teplým úborom, ktoré telo zbytočne prehrievajú a dehydrujú. Starostlivo vyberajte aj obuv, pri aeróbnom cvičení dávajte dôraz na kvalitu podrážky, která by mala účinne tlmiť všetky nárazy, a tým šetriť kĺby a chrbticu.

    Súvisiace témy:    Výlet za čerstvým vzduchom                    Lesnícky skanzen

  • znečistenie
  • ochrana
  • ako pomôcť ?
  • Akcie
    Zásaditý vianočný balíček
    02.12.2018
    Darujte vaším blízkym zdravie!


    Tento darček sa hodí každému :-)
    06.12.2018
    Zdravie do kabelky - môžete mať všade so sebou


    |   VODA   |   VÝŽIVA   |   POHYB   |   VZDUCH   |   SLNKO   |
    Ochrana osobných údajov   Zdravý životní styl